Genoten

31 augustus 2017 - Posedarje, Kroatië

Balen balen balen.
Ik had t verslag van vandaag al geschreven maar toen ik t wilde kopiëren, drukte ik op plakken…alles weg. Ik schrijf t eerst in Word om de spelfouten eruit te vissen.

Weer een lekkere warme dag vandaag. Rond 9.00u al in de auto. Moest toen al uitgecheckt zijn. Ik zat vlakbij een meer wat een natuurgebied is en daar ff gestopt om via vlonders een stukje te lopen. Door de droogte was t water een stuk verder weg anders waren de vogels misschien iets beter te zien met t blote oog.
Daarna een stuk verderop gestopt omdat de berm verbrand was. En de berm is daar groot. Bizar om te zien en te ruiken. Ik zag tussen al t zwart geblakerde gewas, een wit kruis. Daarheen gelopen. Het was een gedenkplek voor mensen uit de oorlog. Bizar dat alles om de gedenkplek verbrand was en de gedenk plek zelf niet. Niet eens zwart. Mogelijk schoongemaakt denk ik.

Toen verder op weg. Plan was Nin. Daar hadden ze ook nog een zoutmijn/veld. Ff snel een rondje gedaan voor wat foto’s. Troy met de airco aan in de auto gelaten.
Daar meteen ff op jacht naar een bed. Helaas veel te duur. Toen als laatste bij een agency gevraagd en die belden iemand. Er was plek en ze waren met een kwartier klaar met schoonmaken. Ik zou de auto halen en met een agent daar gaan kijken. In de auto op weg daar heen, kreeg ik t op mn heupen. Was alweer een paar uur verder en wilde gaan relaxen. T strand daar stelde niet veel voor en parkeren koste geld. Dus ik heb een andere plaats opgezocht en in de Tomtom gezet. Gas op die lolly!

Posedarje ligt ook aan t water en toen ik bijna bij t centrum was, zag ik borden met een parasol. Die gevolgd en kwam toen op een gave plek uit. Strand met een eilandje ervoor. Die was te bereiken via een vlonder pad. Op t eilandje stond ook nog schattig klein kerkje. Het was er heerlijk!

Eind vd middag hier op jacht gegaan voor een bed en snel gevonden voor een zachte prijs. Wederom zeer vriendelijke mensen. Kreeg zelfs tomaten, eieren en wat fruit van hun eigen tuin. En die is groot! Ik heb voor 1 nacht gereserveerd maar ik denk dat ik er nog een nacht achter plak als het kan.
Het was uiteindelijk een geslaagde dag ❤