Relax dagje

1 september 2017 - Posedarje, Kroatië

Ik kon nog een nachtje in huisje blijven dus vandaag vrij weinig gedaan. Het weer was helaas niet zo lekker als de afgelopen dagen. Het was bewolkt met 2 kleine buitjes. Morgen en zondag staat er ook nog regen voorspeld met zelfs onweer voor morgen. Maandag pas weer zon.

Vanmorgen nog met de verhuurster staan praten. Wat een leuk mens! En een sterke vrouw. Ze heeft de oorlog meegemaakt. Een deel van haar familie kwam uit Slovenië (dacht ik) en die mensen moesten voor de 2e keer het land verlaten. Eerst in WOII en later in de (burger) oorlog van de jaren 90. Daarnaast heeft ze nog een broer waarvan ze op de dag van vandaag niet weet of hij nog leeft.
Maar ze gelooft in de jonge mensen en in omdenken. Echt zo cool om te horen!

Later in de middag ff een rondje met Troy gewandeld. Buiten kan hij zich niet ontspannen. (Aantal weken geleden heeft hij een kanonschot van dichtbij gehoord en was in paniek geraakt. Sindsdien is alles wat er een beetje op lijkt? Doodeng. Ook voorbij rijdende auto’s, scooters enz., vind hij eng. Morgen zitten we als t goed is in een rustig gebied voor 2 dagen. Hopelijk trekt hij dan bij)

Kroatië is best een mooi land alleen jammer dat er zoveel rommel en afval in de bosjes gedumpt word.
Korte log vandaag, morgen weer op pad :)