Off we go!

29 augustus 2017 - Trogir, Kroatië

I'm not sure if there is anyone outside the Netherlands, who is following my soltrip.
If so, let me know. I will write in English.
For now I will write in Dutch.

Vanmorgen op tijd vertrokken naar Rotterdam airport ivm file.
Gelukkig was die er niet en waren we lekker vroeg op t vliegveld, geloof iets van 10.00u.
Vliegtuig vertrok pas om 12.50

Meteen mn koffer afgegeven en geinformeerd hoe of wat met honden.
Godzijdank mocht Troy tot aan de gate bij mij blijven.
Men, wat had ik de zenuwen vanwege Troy. Eerst bleef de man van de incheckbalie lang weg met Troys paspoort.
Vanwege de strenge regels ivm de zogenaamde "vechthonden" moest hij ff navragen of Troy erdoor mocht. Ik snap wel dat t voor een leek lastig is. Maar hoe ze dat aan zn paspoort kunnen zien...
En om hem af te geven en hem niet kunnen duidelijk maken wat er ging gebeuren...

Tot ongeveer 11.45u is mijn lieve meissie gebleven. Mijn liefste schat had het er helaas moeilijk mee.
Gelukkig hebben we veel leuke dingen op onze bucketlist staan, dus ze zal mij niet meer hoeven te missen ❤

Bij de douane ging t niet heel snel maar ik had alle tijd.
De bench werd door een medewerker om de detectiepoorten gereden. Een ander nam een drugstest af van de bench. Gelukkig was die clean.
De medewerkers waren allemaal super vriendelijk en toen ik vertelde dat Troy angstig kan zijn voor mannen, riep een vrouwelijke medewerker dat ze dat wel begreep Haha.
Toen op naar de gate.
Daar ff gezeten maar wist niet hoe verder. Dus ff aan de balie gevraagd. Ik moest ff wachten vanwege de telefoon. Al snel begreep ik dat t om mij ging want ze zei dat ik net aan kam lopen. Goed geregeld allemaal!
Maar toen kwam t moment dat de mannen kwamen om Troy op te halen.
Holy FUCK! Dat was echt een klote moment. Zwaar klote... tranen in mn ogen :(
Het instappen en de reis verliep voorspoedig. Had nog wel aan de stewardess gevraagd of mn hond ingeladen was. Stel je voor datie in een ander vliegtuig gezet was...
Wat was ik blij toen we weer op de grond stonden en ik eruit kon.
En nog blijer toen ik weer herenigd was met de lieve Troy ❤

Rond 14.45u geland. Pas rond 16.00u de auto. Geen kantoor op vliegveld, auto werd gebracht. Suzuki Vitara.
Ik dacht dat het een grote auto was, maar valt beetje tegen. Bench past er net in met neergeklapte achterbank. Morgen ff bellen voor een kleine auto want de bench mag ik in het hostel laten staan.
Wel een heel vriendelijke gozer die de auto bracht.

Toen de auto geregeld was, meteen ff fort Klis bezocht (decor Game of Thrones), niet ver van Split. Niet heel spectaculair maar toch een uurtje zoet geweest.
Daarna op weg naar het Trogir naar het hostel. Troy was doodmoe en heeft ff lekker geslapen.
Ook hier zeer vriendelijke mensen.
Ik heb heerlijk de kamer voor mij en Troy alleen.❤
Denk dat een prive kamer met hem t beste is.

Rond half 8 het centrum in om te eten. Was hier 2 jaar geleden ook, overdag, dus wel fijn als je de weg een klein beetje weet.
En lang leve de gps tracker om weer terug te komen bij t hostel

Nu heerlijk genieten van de rust, de airco die op 18C staat terwijl t buiten nog wel 25C of warmer is.
Morgen weer een mooie nieuwe dag

1. Marlies:
    30 augustus 2017
    Wow wat een goeie start. Ga je daar rondtrekken of dingen ondernemen vanuit 1 plek. Ben benieuwd wat je ons de komende tyd gaat voorschotelen!!! genietze!!
  2. Edith:
    30 augustus 2017
    Fijn dat het allemaal zo goed ging met de hond . Geniet van je vakantie !
  3. Sandra:
    30 augustus 2017
    Wat geniet ik nu alvan de leuke mooie foto,s en je verhaal Echt super Jo.
    Je boeffie kiekt echt happy jij ook btw haha. Have funnnnn jullie
  4. Marie-Jeanne:
    30 augustus 2017
    Prachtige foto's!! Jij en Troy zien er relaxed en super uit! Geniet met jullie tweetjes. Ik volg
  5. Jennifer:
    30 augustus 2017
    Wat een spannend begin en al mooie foto's....heel veel plezier
  6. Sabrina:
    Schatje,
    Ik ben zo enorm trots op jou dat je dit avontuur samen met Troy aangaat. Ik vind t heerlijk om je enthousiaste verhalen te lezen en je mooie foto's te bewonderen.
    Hoewel ik stiekem ook al wel aant aftellen ben naar 13 sept geniet van de komende 2 weken met heel je hart. Ik wacht thuis op je met open armen ❤❤