Koud en nat

2 september 2017

Vanmorgen nog goed weer al was t wat bewolkt. Koud was t niet. Op t gemak mn spullen gepakt en rond t middaguur vertrokken richting Plitvice. Ik had al gezien dat t weer niet best zou zijn. Helaas klopte t. De temperatuur wat de auto aangaf, was 28C maar hoe verder ik van de kust af ging, hoe kouder t werd. Uiteindelijk 12C!

Ik dacht, ik neem de tolweg, lekker snel. Niet dus. File! Ohja tis zaterdag en wisseldag. Veel Duitsers, Oostenrijkers, Tjechen en Sloven of Slowaken die richting huis gingen. Dus de 1e afslag meteen er weer af om binnendoor te rijden. Kwam nog een soort vogelboerderij tegen. Er stonden 4 struisvogels buiten. Ff gestopt om te kijken. Die zagen er niet uit. 1 liep zelfs heel er mank :(
SNel een rondje gelopen, rest van de vogels zagen er wel goed uit.

Het weer werd al gauw slecht en koud. Bij de Plitviche meren niet eens geweest. T kwam met bakken uit de hemel. Toen maar naar t huisje gereden. Wel mooi hier. Jammer van t weer. Onweer, tegen en koud. EN dat mn kamer te ver van de wifi zit.
Pas maandag weer zon. Ff aankijken wat t weer doet, anders terug naar t warme zuiden!